Google’i SEO-tööriistad
SEO ülesannete lahendamiseks on olemas palju erinevaid tasuta ja tasulisi tööriistu. Nende abil saab teatud tegevusi teostada lihtsamalt ja kiiremini. Allpool leiate loetelu tasuta Google’i tööriistadest, mida oleme ühel või teisel ajal kasutanud ka oma töös ning räägimegi nendest omast kogemusest.
Google Search Console
Search Console (vana nimega Webmaster Tools) peaks olema iga veebilehe omaniku esimene valik, mida oma kodulehe optimeerimiseks kasutada. GSC’s on hulgaliselt erinevaid tööriistu, mis annavad suurepärase ülevaate veebilehe otsingutulemuste positsioonidest, märksõnadest, orgaanilisest veebiliiklusest, indekseeritud lehtedest, veebiserveri vigadest ja paljust muust. Täieliku andmete kogumi saamiseks tuleb Google Search Console’i lisada kõik veebilehe versioonid (www-ga ja ilma, http ja https). Veebilehe omaniku staatuse tõestamiseks on olemas 5 erinevat viisi: Google Analytics, Google Tag Manager, HTLM-faili üleslaadimine veebiserverile, HTML-koodi lisamine kodulehele, TXT- või CNAME-kirje lisamine nimeserveri kirjete hulka.
Google Analytics
Nagu nimigi ütleb, on tegemist analüütika tööriistaga, mille kasutamiseks tuleb veebilehe igale eraldi lehele lisada vastav kood. Google Analytics on samuti tasuta tööriist, milles kajastatavaid andmeid kasutades saab aimu külastajate koguarvust, kõigi eraldi lehekülgede külastatavusest, veebilehel veedetud ajast, jms. Selle abil saab luua nn eesmärke (Goals) ning hiljem jälgida erinevate veebiliikluse allikate kaupa nende saavutamist, näiteks võrrelda, kui palju uusi kliente on registreerunud sotsiaalvõrgustikes reklaamitud lingi või uudiskirja kaudu. Samuti saab luua erinevaid aruandeid, lisada märkmeid kuupäevade lõikes, analüüsida külastajate huvisid, ja teha veel palju muud – kõigi võimaluste teadasaamiseks tuleks kindlasti palju ise õppida või kasutada vastavaid koolitusi, mida on saadaval nii Eestis kui ka hulgaliselt internetis.
Google Tag Manager
GTM ehk Google Tag Manager on tööriist erinevate teekide ühendamiseks ühe koodi abil. Sel viisil ühte GTM konteinerit veebilehele lisades ning lisades sellesse erinevad teegid, näiteks Google Analytics, AdWords Remarketing, ja veel ligikaudu 50 muud, saab edaspidi kõiki neid tööriistu seadistada ilma vajaduseta kodulehe koodi muuta (programmeerijaid kaasamata).