skip to Main Content

SEOTänapäeval on internetis äri tegemine mõeldamatu ilma kodulehe optimeerimiseta – SEO on vajalik igale veebilehe või e-poe omanikule. Sest mis kasu on kodulehest, mida ei ole otsingutulemustes näha?

Miks on kodulehe optimeerimine vajalik?

Internetiotsing on pahatihti esimene tööriist, mida inimesed kasutavad misiganes info saamiseks – olgu see teenuse/kauba, ettevõtte kontaktide, või küsimusele vastuse otsing. Kui tahad, et inimesed satuksid sinu poolt pakutava teenuse või kauba lehele, pead vastava veebilehe optimeerima õigeid märksõnu kasutades ja teatud reegleid järgides. Kui sinu leht toimib sinu visiitkaardina, siis soovid ikka, et see oleks sinu nime otsingutulemustes teistest kodulehtedest ees, kus võivad olla kajastatud vananenud andmed.

Alloleval graafikul on näha kui suur protsent klikke tehakse igal otsingupositsioonil. Näiteks, esimene koht saab umbes 35% klikke, teine juba umbes 17% ning kolmas vaid 10%.

Klikitavuse graafik sõltuvalt positsioonist

SEO ehk search engine optimisation (otsingumootoritele optimeerimine)

Lihtsamalt öeldes on see tegevuste kogum, mille eesmärgiks on kodulehe leitavuse parandamine otsingumootorites. Mõnikord kutsutakse seda valesti ka otsingumootorite optimeerimiseks, kuid keegi ei saa otsingumootorit optimeerida, kui ta pole just selle arendaja, seega õige nimetus on ikkagi kodulehe otsingumootoritele optimeerimine. Eraldi võib välja tuua kodulehe sisest ja välist optimeerimist.

Suure osa kodulehe sisesest (on-site) optimeerimisest hõlmab tehnilise osa teatud reeglitega vastavusse viimine, muidu ei saa näiteks Googlebot sinu kodulehe sisule hästi ligi ega leia kõike üles. Samas tuleb meeles pidada ka kasutajamugavust (parendada UX-i ehk kasutajakogemust), loogilist struktuuri, kasutajale väärtuslikku sisu, jms.

Välise (off-site) optimeerimise all peetakse tavaliselt silmas kodulehele viitavate allikate hulga suurendamist, kuna Eestis populaarseim otsingumootor Google paneb suurt rõhku just sissetulevatele linkidele. Siia alla käib näiteks Google My Business ja sotsiaalvõrgustike kontode seadistamine, külalispostituste tegemine, jne.

Kuidas SEO-ga alustada?

Kui sul on endal aega ja viitsimist, siis mõnetunnise või -päevase lugemise järel saad ka ise põhiasjad teada. Samas võid ka professionaalide ehk meie poole pöörduda, kuna töötades 2012. aastast on meil juba kõik kodulehtedele esitatavad nõuded teada ning saame lühema ajaga kõik vead leitud ja parandatud. Kirjuta meile ning leiame koos sobiva lahenduse.

Red Hornet OÜ SEO teenused

Pakume oma teenuseid väikeettevõtetele, FIE-dele ja eraisikutele üle Eesti sõltumata asukohast, olgu tegevuslinnaks Tallinn, Tartu, Pärnu, Narva, või muu linn. Pakume järgimisi kodulehtede otsingumootoritele optimeerimisega seotud teenuseid:

  • SEO-audit: sisaldab veebilehe nii tehnilise osa kui ka otsingumootorile optimeerimise kontrolli. Sõltuvalt veebilehe struktuurist ja suurusest võtab aega 1 kuni 3 päeva. Hind alates 150 eurost;
  • Soovitused auditi raames tuvastatud vigade parandamiseks;
  • Märksõnade analüüs;
  • Vigade parandamine, unikaalsete tekstide ja kirjelduste koostamine;
  • Veebilehele Google Analytics, Google Tag Manager, jt koodide paigaldamine. Veebilehe lisamine Google Search Console’i, Google My Business’i;
  • Copywriting ja kodulehe sisuga täitmine;
  • Linkide optimeerimine;
  • SEO konsultatsioon/koolitus, jms.

Täpsema info ja teenuste individuaalse hinnapakkumise saamiseks võta meiega ühendust kasutades kontaktvormi või kirjuta e-posti aadressil info@hornet.ee.

Back To Top