Kodulehe optimeerimine on tegevuste kogum, mille eesmärgiks on selle leitavuse parandamine otsingumootorites
SEO ehk search engine optimisation (otsingumootoritele optimeerimine)
Lihtsamalt öeldes on see tegevuste kogum, mille eesmärgiks on kodulehe leitavuse parandamine otsingumootorites. Mõnikord kutsutakse seda valesti ka otsingumootorite optimeerimiseks, kuid keegi ei saa otsingumootorit optimeerida, kui ta pole just selle arendaja, seega õige nimetus on ikkagi kodulehe otsingumootoritele optimeerimine. Eraldi võib välja tuua kodulehe sisest ja välist optimeerimist.
Suure osa kodulehe sisesest (on-site) optimeerimisest hõlmab tehnilise osa teatud reeglitega vastavusse viimine, muidu ei saa näiteks Googlebot sinu kodulehe sisule hästi ligi ega leia kõike üles. Samas tuleb meeles pidada ka kasutajamugavust (parendada UX-i ehk kasutajakogemust), loogilist struktuuri, kasutajale väärtuslikku sisu, jms.
Välise (off-site) optimeerimise all peetakse tavaliselt silmas kodulehele viitavate allikate hulga suurendamist, kuna Eestis populaarseim otsingumootor Google paneb suurt rõhku just sissetulevatele linkidele. Siia alla käib näiteks Google My Business ja sotsiaalvõrgustike kontode seadistamine, külalispostituste tegemine, jne.
Miks on kodulehe optimeerimine vajalik?
Tänapäeval on internetis äri tegemine mõeldamatu ilma kodulehe optimeerimiseta – SEO on vajalik igale veebilehe või e-poe omanikule. Sest mis kasu on kodulehest, mida ei ole otsingutulemustes näha?
Internetiotsing on pahatihti esimene tööriist, mida inimesed kasutavad misiganes info saamiseks – olgu see teenuse/kauba, ettevõtte kontaktide, või küsimusele vastuse otsing. Kui tahad, et inimesed satuksid sinu poolt pakutava teenuse või kauba lehele, pead vastava veebilehe optimeerima õigeid märksõnu kasutades ja teatud reegleid järgides. Kui sinu leht toimib sinu visiitkaardina, siis soovid ikka, et see oleks sinu nime otsingutulemustes teistest kodulehtedest ees, kus võivad olla kajastatud vananenud andmed.
Alloleval graafikul on näha kui suur protsent klikke tehakse igal otsingupositsioonil. Näiteks, esimene koht saab umbes 35% klikke, teine juba umbes 17% ning kolmas vaid 10%.
Millest optimeerimist alustada?
Kui sul on endal aega ja viitsimist, siis mõnetunnise või -päevase lugemise järel saad ka ise põhiasjad teada. Kindlasti tuleks uurida nende tegurite kohta, mida otsingumootorid kasutavad veebilehtede reastamiseks neile vastavate märksõnade otsingutulemustes. Mõnedeks neist on:
- Lehe tiitel,
- meta kirjeldus,
- h1-h6 pealkirjad,
- sisu pikkus,
- märksõnade hulk lehel,
- lehe laadimiskiirus,
- piltide optimeeritus,
- õigekiri,
- mobiiliga kasutatavus,
- teemale vastavus,
- sissetulevad lingid teistelt lehtedelt,
- domeeni autoriteet,
- jne.
Samas võid ka meie poole pöörduda, kuna töötades 2012. aastast on meil juba kõik kodulehtedele esitatavad nõuded teada ning saame lühema ajaga kõik analüüsitud ja vastavad paranduste ettepanekud tehtud. Kirjuta meile ning arutame meie võimalikku koostööd just sulle sobivas mahus.
Meie SEO teenused
Pakume oma teenuseid väikeettevõtetele, FIE-dele ja eraisikutele üle Eesti sõltumata asukohast, olgu tegevuslinnaks Tallinn, Tartu, Pärnu, Narva, või muu linn. Pakume järgimisi kodulehtede otsingumootoritele optimeerimisega seotud teenuseid:
- SEO-audit: sisaldab veebilehe nii tehnilise osa kui ka otsingumootorile optimeerimise kontrolli. Sõltuvalt veebilehe struktuurist ja suurusest võtab aega 1 kuni 3 päeva. Hind alates 150 eurost;
- Soovitused auditi raames tuvastatud vigade parandamiseks;
- Märksõnade analüüs;
- Vigade parandamine, unikaalsete tekstide ja kirjelduste koostamine;
- Veebilehele Google Analytics, Google Tag Manager, jt koodide paigaldamine. Veebilehe lisamine Google Search Console’i, Google My Business’i;
- Copywriting ja kodulehe sisuga täitmine;
- Linkide optimeerimine;
- SEO konsultatsioon/koolitus, jms.
Täpsema info ja teenuste individuaalse hinnapakkumise saamiseks võta meiega ühendust vajutades allolevat nuppu või kirjuta e-posti aadressil info@hornet.ee.